Obra plàstica

L’obra de Felícia Fuster comença a desenvolupar-se des dels paràmetres d’una figuració expressionista, per passar-ne a resolucions abstractes, elaborant signes i espais genuïns. En tot el seu treball s’hi pot trobar la voluntat de l’artista per crear des de l’experiència artística, entesa com un recerca de llibertat i pau interior.

“El silenci, un missatge de llibertat”.

Felícia Fuster estudia des de l’any 1931 alhora a l’Institut Maragall i a la recent creada Escola Massana dins l’especialitat de vitrall. Deu anys després ingressa a l’Escola de Belles Arts i Oficis Artístics Llotja, coneguda, alguns anys més tard, amb el nom de Sant Jordi, per ampliar els seus estudis d’art.

Als anys 40 exposa a la Galeria Syra de Barcelona com un del novíssims valors del moment. Poc després, guanya el tercer premi de l’exposició del Museo de Artes Decorativas de Madrid amb una obra més que artesanal. Els crític n’assenyalen el vessant clarament experimental.
Però, la situació del país i la necessitat de Felícia d’ampliar el seu món artístic, la fa traslladar-se a França l’any 1950, amb 29 anys.
És veritat que l’obra de Felícia s’interromp als anys 60, però 20 anys després torna a emprendre el seu treball amb una perspectiva inesperada i amb una línia formal i conceptual d’abstracció pictòrica amb l’afegit d’una nova visió còsmica, que posa la mirada en les cultures i les filosofies orientals.
És per això que realitza un viatge que podem definir d’iniciàtic al Japó l’any 1985 i deu anys més tard, a la Xina. D’Orient n’extreu la capacitat de representar i construir el silenci i a la vegada la multiplicitat de l’ésser. És en aquests anys quan comença a treballar en la seva sèrie PLURIVISIONS, que més tard es transformarà en la seva manera de fer.

Obres amb la possibilitat de ser observades des de molts punts de vista, on la mateixa pintura és la que té la capacitat de transformar-se (a través d’un mecanisme afegit) per concedir a qui la contempla la consciència de la relativitat i la variabilitat de la seva mirada. El seu treball reflexiona sobre l’un dins la multiplicitat, el silenci com a superació de la solitud. El que la seva obra ens proposa, dit en les seves paraules és: “Un missatge de llibertat”.

galeria obra plastica

• Click to enlarge image 132.jpg Expressionisme figuratiu

• Click to enlarge image 119.jpg Abstracció expressionista
  • Title

• Click to enlarge image 141.jpg Objectes
  • Title

1947

Exposició del Grup "Los Últimos", Galerías Syra, Barcelona.

1949

Exposición Nacional de Artes Decorativas e Industriales organitzada a Madrid per la Dirección General de Bellas Artes del Ministerio de Educación Nacional. "Medalla de Bronce" per a I'obra Cristal Grabado a la Sección de Arte del Hogar.

1958

Salon de l'Art Libre, París.

1959

Gallery Barbizon, Barbizon.

Glass 1959, Corning Museum of Glass, Corning Nova York. Va  exposar-hi à Vase.

Salon de l'Art Livre, París.

1960

Salon d'Automne, París.

1961

Salon Paris-Sud, Juvisy.

Women's International Art Club. Annual Exhibition of Painting and    Sculpture, R.B.A. Galleries, Foreign Section - Selected Group from   Paris-Londres.

1971

Art vivant. Exposició col·lectiva (pintura, ceràmica, gravats, esmalts,  metalls, monotips), Galerie Arcanes.

1972

Exposición individual, Galerie Arcanes.

Salon d'Automne, Grand Palais des Champs-Élysées, París.

1974

85e Exposition de la Societé des Artistes lndependants. Grand Palais des Champs-Elysées, París.

Peintures récentes et première époque, Atelier d'Halatte, Verneuil-   en-Halatte (Oise)

1975

Salon d'Automne. Hommage a Michel-Ange, Grand Palais des  Champs-Élysées, París.

1983

L'univers des naifs. Musée de l'Athénée, Géneve.

1985

L'Art Naif International, salles d'Exposition du Théátre Municipal de Brive.

1990

Decoració de I'espectacle Le poète dans les coulisses (poèsie et musique japonaises), París, Fondation Louis et Emile Deutsch de la Meurthe.

Peintures plurivisionnelles. Galerie Muscade, París.

Salon des Artistes du 20e arrondissement, París.

1992

Exposició Cloître des Billettes, París. Plurivision, peinture en mouvement. Hotel Forest Hill, Meudon-la-Forét

Salon des Artistes du 20e arrondissement, París.

Salon des Artistes Fran¡;;ais au Grand Palais, París.

Exposició individual, Próleg, Llibreria de les Dones, Barcelona.

Association pour la Promotion du Patrimoine Artistique Français,  Salon France, Chicago.

Salon Contemporaines, Grand Palais, París.

Plurivisions, Centre Cívic Can Felipa, Barcelona.

Salon de Belleville, Belleville.

Atelier La Girafe, Kreuzberg, Berlín.

Société des Artistes Français, Le Salon 93, Grand Palais, París, Menció honorable.

Centre d'Etudes Catalanes, Université de París-Sorbonne (París IV)

1994

Contemporaines, 11òeme Salon de l'Union des Femmes Peintres,  Sculpteurs, Espace Eiffel-Branly, París.

Belle vie belle vie, Belleville, Espace Belleville, París.

1995

3rd Congress European Society of Anaesthesiologists. "Jeunes et Toiles" Quand l'Art se met a l'eau, ESSEC-IMD et l'Association Culturelle de I'ISG, CNIT Paris-Ia-Défense.

Peinture plurivisionnelle, Le Carré Saint Nicolas, París.

Société des Artistes Français, Le Salon 97, Espace Eiffel-Branly.

2005

L'abraçada de l'infinit: exposició de gravats, CCD Francesca Bonnemaison, Barcelona.

2011

Exposició de Plurivisions amb motiu de la inauguració del local de Camps i Fabrés de la Fundació.

Inauguració de l’exposició d’Abstracció Lírica a l’espai de la Fundació.

2013

Exposició de la mostra Paisatges del desassossec, a la sala dels  Serveis Territorials de Lleida del Departament de Cultura de la  Generalitat

2014

Inauguració de l’exposició de l’obra en collage sota el títol Felícia Fuster: Haikús visuals. La mostra està comissariada per Pilar Parcerisas.