Borses d’estudi

La Fundació Felícia Fuster, seguint els objectius marcats per l’artista, convoca ajuts i borses d’estudi per impulsar la formació, la creació en les arts visuals i la difusió de la llengua catalana

El desig de Felícia Fuster ha estat contribuir a la promoció i creació artística i literària del nostre país, mitjançant l’ajut a estudiants d’art,impulsar la difusió de la llengua catalana al’estranger, així com dotar de fons als joves sense recursos de la Institució parisenca Fondation Apprentis d’Auteil per tal que puguin realitzar estudis superiors.

A tal efecte, s’han creat unes borses d’estudi dotades de recursos econòmics i accions de promoció ales quals s’hi pot accedir formulant la sol•licitud del corresponent ajut i amb el compliment d’uns determinats requisits.

Ajuts per a joves artistes visuals

Cada any es convoca una nova Edició dels ajuts Felícia Fuster a la jove creació d’arts visuals i es publiquen les bases en el web de la Fundació. S'atorguen tres ajuts a projectes en pintura, escultura i gravat, amb una dotació de 2.500€ per cadascun.

La Fundació fa un seguiment dels projectes becats i al finalitzar la beca els/les artistes presenten una memòria final del treball desenvolupat, amb fotografies de les obres (en suport paper i/o suport informàtic) que passa a ser propietat de la Fundació.

La Fundació es reserva el dret d’organitzar una exposició individual dels projectes realitzats així com el dret de reproducció de les obres premiades, sense afany de lucre. La persona becada en cas de realitzar una exposició, impressió o difusió dels treballs, ha de fer constar el suport de la Fundació Felícia Fuster.

Bases de la XII Edició dels ajuts Felícia Fuster a la jove creació d’arts visuals 2016-2017

Relació d’artistes i projectes premiats en pintura, escultura i gravat en les deu edicions dels ajuts a la jove creació d’arts visuals

XII EDICIÓ  Curs 2016-2017

Clàudia Regueiro / Sense títol
Tura Sanz Sanglas / Sóc cos  veure web
Alexandra García Pascual / Ghillie - 1- veure web

Acta d'atorgació dels premis

Foto guanyadores

XI EDICIÓ  Curs 2015-2016

Francesc Ruiz / Blur Image, Clear Knowledge   veure web
Mònica Planes / Moblar el no-res  veure web
Pilar Álvarez / Territori fronterer veure web

X EDICIÓ  Curs 2014-2015

Natalia Baquero / Probabilitats   veure web
Joan Benàssar / Fora de camp   veure web
Saori Kondo / Contenidors per a paisatges

IX EDICIÓ  Curs 2013-2014

Aureli San Pedro / Absències   veure web
Ruth Cepedano / Emergents   veure web
Héctor Moreno / El pati de casa meva   veure web

VIII EDICIÓ  Curs 2012-2013

Adrianna Wallis / Alfabeto para escribir la historia de las familias   veure web
Ane Zaldívar / Bi anai (dos hermanos)   veure web
Anna Llimós Vidal / S/T   veure web

VII EDICIÓ  Curs 2011-2012

Aina Roca / Despintar: papers en papers
Lara Fluxà  / Estudi de la salinitat nº4   veure web
Martina Tarabal / Identitats

VI EDICIÓ Curs 2010-2011

Adrián Espinós / 14   veure web
Miguel Ollé  / Buit   veure web
Marie Daubigney / L’hàbitat de la sirena

V EDICIÓ  Curs 2009-2010

Maria Bonilla / Personatges de conte   veure web
Esther Pi / Oceànica   veure web
Sama Genis / Trobades Des de la llibreta de música del meu professor   veure web

IV EDICIÓ  Curs 2008-2009

Ulla Blanca Lima / Del concepte de refugi al camp dels refugiats
Neus Pérez / This is my land   veure web
Jordi Morell / Elogi al negre   veure web

III EDICIÓ  Curs 2007-2008

Carmen de los Llanos / Una amb infinitud de matisos   veure web
Montse Pérez / Viatge a Ítaca

II EDICIÓ  Curs 2006-2007

Juan de los Heros / Retaule de les plegaries
Cecília Postiglioni / Llocs comuns
Tjasa Kancler / The missing link

I EDICIÓ  Curs 2005-2006

Mario Sáenz / Ciudadano del Mundo
Marina Ramoneda / El ratoncito feroz

Ajuts per a joves procedents de la Fondation Apprentis d’Auteil de Paris

La institució Fondation Apprentis d’Auteil presenta propostes a la Fundació Felícia Fuster d’aquelles persones a les que creu que s’hauria de concedir l’ajut i, un cop concedit, es fa càrrec del seu seguiment posterior.
Des que es va iniciar, l’any 2005, amb la primera adjudicació l’any 2006 i fins a l’actualitat s’han concedit 7 ajuts amb un import total de 19.500 euros

Ajuts per a la projecció de la llengua catalana a l’estranger

El patronat de la Fundació té com a objectiu ajudar, a nivell de doctorat o perfeccionament universitari, a persones estudioses de la llengua catalana, preferentment no residents en territori espanyol, tant en el camp lingüista com literari o de poesia, amb la finalitat de projectar la llengua catalana a l'estranger.

Per sol•licitar aquests ajuts cal enviar un projecte a la Fundació Felícia Fuster que s’aculli a algun dels següents criteris:
La realització d'un treball antològic de textos de llengua, literatura o altres disciplines incloses dins el concepte d'humanitats en llengua catalana, precedit del corresponent aparell acadèmic: introducció, notes, bibliografia, etc. per tal de ser divulgat al país receptor en la seva llengua.
Estudis monogràfics sobre algun autor (biografia, introducció a l'obra, etc.)
Traduccions d'autors catalans de qualsevol gènere literari o disciplina científica.
Treballs sobre aspectes gramaticals de la llengua catalana aplicables a cursos de divulgació i ensenyament del català a estrangers.
Treballs de literatura comparada.

El jurat considerarà també qualsevol altra proposta que persegueixi la finalitat proposada de divulgació de la llengua i la cultura catalanes.

L'import de l'ajut serà de 6.000€