Novetats (11)

TRES RECITALS DE POESIA A LA FUNDACIÓ

Dimarts 9, dijous 11 i dimarts 16 de maig

Hora:  dos quarts de vuit del vespre

Amb motiu de la Setmana de Poesia de Barcelona la Fundació Felícia Fuster organitza tres recitals poètics amb la participació de poetes que diran els seus poemes en diàleg amb la poesia de Felícia Fuster.

difusio poesia j

Inauguració: Dijous 9 de març de 2017 a 2/4 de 8 del vespre amb la participació de les poetes Maria Sevilla i Raquel Santanera que recitaran els poemes en els quals s'han inspirat per crear la seva obra Joaquim Cantalozella, Jordi Morell, Marta Negre, Oscar Padilla i Jimena del Solar.

Es podrà visitar fins al 28 d'abril de 2017 a la seu de la Fundació Felícia Fuster.

Amb el títol Ni temps ni geografia, vers extret d’un poema de Felícia Fuster, presentem una exposició en la qual les propostes de cinc artistes —Joaquim Cantalozella, Jordi Morell, Marta Negre, Òscar Padilla i Jimena del Solar— dialoguen amb l’obra poètica de l’autora.

Les peces que s’exposen, més enllà d’apel·lar a la temporalitat i l’espacialitat, exploren aspectes implícits en aquestes dues dimensions, a voltes efímers, intangibles i de difícil concreció: la fugacitat de l’instant, el moment suspès o la memòria del temps en són alguns. De la mateixa manera, fan referència a una geografia que no evoca un espai o un lloc específics, ans més aviat esdevé una condició possible.

L’exposició es configura com un diàleg, tant per la disposició de les obres com per la diversitat dels seus materials i elements, i no només busca connexions formals o conceptuals amb la poesia de Felícia Fuster, sinó que també explora les diferències entre els processos de l’art i els del llenguatge poètic. Concretament, algunes peces han estat creades específicament per a la mostra, mentre que d’altres provenen de treballs anteriors, en les quals es detecten vincles amb l’obra de la poetessa. El predomini del caràcter eminentment líric de les peces incita a una lectura que pot esdevenir obscura o volgudament difusa, tal com suggereix la indefinició del títol. Tanmateix, hi ha certs aspectes que són recurrents; al·ludeixen a la materialitat que emana d’alguns poemes de Felícia Fuster i fan pensar el text com quelcom amb cos i pes: la seva obra està travessada per la ferralla, el sílex, la sorra, la llum, la química dels objectes i la foscor de partícules universals, immemorials. La fisicitat d’aquests elements remet a diverses escales temporals i espacials. Aquí, el llenguatge se’ns presenta com un marcador cultural orgànic: les paraules de la poetessa enceten un imaginari des del nostre aquí i ara, fent un salt per sobre del temps i la geografia. No obstant això, el diàleg és possible.

El Museu d'Art Modern de Tarragona ha programat una exposició amb obra de Felícia Fuster, dins del cicle:

Plural Femení

Dones artistes a les comarques de Tarragona

El diàleg Felícia Fuster/Mercè Mòdol

L'exposició es podrà visitar fins al dia 5 de març de 2017 al Museu d'Art Modern de Tarragona (carrer santa Anna, 8).

Més informació al web del Museu d'Art de Tarragona

Invitacio electronica PF El dialeg 1

El dimecres 25 de gener del 2017 s'inaugurà l'exposició amb gran èxit d'assitència. A continuació es poden veure algunes imatges de l'acte:

• Click to enlarge image IMG_20170125_191503.jpg 25 de gener de 2017
    Inauguració "Plural Femení"

•

La Fundació Felícia Fuster acull l'exposició Dolor de ser i no ser tu: desig  en el marc de la sisena edició de les Jornades Marçalianes, que enguany tenen lloc a Cambridge i a Barcelona.

Silvano Costanzo: Urban Shadows

Inauguració dijous 7 d'abril de 2016 a 2/4 de 8 del vespre.

Silvano Costanzo (Alessandria, 1948) és artista, periodista, escriptor, historiador i dramaturg. La seva recerca artística és el reflex d'aquests amplis i eclèctics interessos culturals. Costanzo duu a terme el seu treball creatiu amb molta llibertat, emprant una gran varietat de mitjans expressius que van des de la pintura al ready made, passant pel video, la fotografia o la performance.

Aquesta mostra es centra particularment en Urban Shadows, una mostra de fotografieson juga amb gran subtilesa amb les formes i matisos de l'espai urbà. El treball de comissariat és a cura de Pilar Parcerisas.

Fins el 24 de juny.

Us hi esperem!

Us convidem a la nova exposició de la Fundació:

Felícia Fuster: Una Mirada a l'Obra

Aquesta mostra fa una recorregut per tota la trajectòria artística de la Felícia Fuster, des de les seves primeres peces de Naïf fins a les Plurivisions.

Us hi esperem!

• Click to enlarge image 40.jpg Felícia Fuster: Una mirada a l'Obra
  •

Dimarts 27 d'octubre a  2/4 de 8 inaugurem l'exposició Getting Around!

Lara Fluxà, becada per la Fundació en la convocatòria 2011-2012 ens convida a conèixer la seva obra en aquesta mostra.

Divendres, 23 Octubre 2015 14:52

Ajuts Curs 2015 - 2016

Escrit per

Ja estan disponibles les bases de la XI Edició dels Ajuts de la Fundació Felícia Fuster. Per a més informació, feu clic sobre la imatge.

Exposició de pintura, escultura i gravat.
Inauguració: 16 de juliol 2015, 2/4 de 8 vespre.

Per commemorar la Setmana de la Poesia, el dilluns 18 de maig a les 7 del vespre, la Fundació Felícia Fuster i la Llibreria Pròleg presenten "Tres generacions de poetes amb Felícia Fuster"