Novetats (17)

IMG 5333 copia copy

El passat 15 de març, la presidenta de la Fundació Felicia Fuster, Enrica Mata, va fer el  lliurament d'una obra d'estil naïf al Museu de Montserrat. En la imatge, al costat del pare Laplana, director del Museu.

Exposició comisariada per Santiago Planella

Del 28/02/ al 27/04 del 2018

Invitacio

Diptic cara

Diptic interior

Exposició comissariada per Antonio Salcedo Miliani

Inauguració: 24 d'octubre del 2017

En aquesta mostra, Felícia Fuster retorna la invitació rebuda des del Museu d'Art Modern de la Diputació de Tarragona i rep a casa seva l'artista vallenca Mercè Mòdol, per compartir les seves experiències i fer un passeig per les seves produccions artístiques, amb camins que se separen i a la vegada s'entrecreuen.

dip1

Inauguració: Dimarts 4 de juliol a les 19,30 h

Exposició de Clàudia Regueiro, amb el projecte 3.458, en gravat, de Tura Sanz, amb Soc cos, escultura i Alexandra García, amb La violència bona, en tècniques multidisciplinàries.

Una mirada a la societat contemporània pot donar com a fruit les propostes becades enguany per la Fundació Felícia Fuster. Els projectes que han obtingut el suport per a la seva realització plantegen qüestions de gènere, de violència i de procés de reproducció de la imatge en una societat que viu immersa en la reproductibilitat tècnica de la imatge. Tres propostes que aconsegueixen superar disciplines establertes com l'escultura, el gravat i el vídeo, desplaçant-les cap a un discurs i plantejaments completament actuals.

Es podrà visitar fins el 6 d'octubre del 2017 a la seu de la Fundació Felícia Fuster.

TRES RECITALS DE POESIA A LA FUNDACIÓ

Dimarts 9, dijous 11 i dimarts 16 de maig

Hora:  dos quarts de vuit del vespre

Amb motiu de la Setmana de Poesia de Barcelona la Fundació Felícia Fuster organitza tres recitals poètics amb la participació de poetes que diran els seus poemes en diàleg amb la poesia de Felícia Fuster.

difusio poesia j

Inauguració: Dijous 9 de març de 2017 a 2/4 de 8 del vespre amb la participació de les poetes Maria Sevilla i Raquel Santanera que recitaran els poemes en els quals s'han inspirat per crear la seva obra Joaquim Cantalozella, Jordi Morell, Marta Negre, Oscar Padilla i Jimena del Solar.

Es podrà visitar fins al 28 d'abril de 2017 a la seu de la Fundació Felícia Fuster.

Amb el títol Ni temps ni geografia, vers extret d’un poema de Felícia Fuster, presentem una exposició en la qual les propostes de cinc artistes —Joaquim Cantalozella, Jordi Morell, Marta Negre, Òscar Padilla i Jimena del Solar— dialoguen amb l’obra poètica de l’autora.

Les peces que s’exposen, més enllà d’apel·lar a la temporalitat i l’espacialitat, exploren aspectes implícits en aquestes dues dimensions, a voltes efímers, intangibles i de difícil concreció: la fugacitat de l’instant, el moment suspès o la memòria del temps en són alguns. De la mateixa manera, fan referència a una geografia que no evoca un espai o un lloc específics, ans més aviat esdevé una condició possible.

L’exposició es configura com un diàleg, tant per la disposició de les obres com per la diversitat dels seus materials i elements, i no només busca connexions formals o conceptuals amb la poesia de Felícia Fuster, sinó que també explora les diferències entre els processos de l’art i els del llenguatge poètic. Concretament, algunes peces han estat creades específicament per a la mostra, mentre que d’altres provenen de treballs anteriors, en les quals es detecten vincles amb l’obra de la poetessa. El predomini del caràcter eminentment líric de les peces incita a una lectura que pot esdevenir obscura o volgudament difusa, tal com suggereix la indefinició del títol. Tanmateix, hi ha certs aspectes que són recurrents; al·ludeixen a la materialitat que emana d’alguns poemes de Felícia Fuster i fan pensar el text com quelcom amb cos i pes: la seva obra està travessada per la ferralla, el sílex, la sorra, la llum, la química dels objectes i la foscor de partícules universals, immemorials. La fisicitat d’aquests elements remet a diverses escales temporals i espacials. Aquí, el llenguatge se’ns presenta com un marcador cultural orgànic: les paraules de la poetessa enceten un imaginari des del nostre aquí i ara, fent un salt per sobre del temps i la geografia. No obstant això, el diàleg és possible.

El Museu d'Art Modern de Tarragona ha programat una exposició amb obra de Felícia Fuster, dins del cicle:

Plural Femení

Dones artistes a les comarques de Tarragona

El diàleg Felícia Fuster/Mercè Mòdol

L'exposició es podrà visitar fins al dia 5 de març de 2017 al Museu d'Art Modern de Tarragona (carrer santa Anna, 8).

Més informació al web del Museu d'Art de Tarragona

Invitacio electronica PF El dialeg 1

El dimecres 25 de gener del 2017 s'inaugurà l'exposició amb gran èxit d'assitència. A continuació es poden veure algunes imatges de l'acte:

• Click to enlarge image IMG_20170125_191503.jpg 25 de gener de 2017
    Inauguració "Plural Femení"

•

La Fundació Felícia Fuster acull l'exposició Dolor de ser i no ser tu: desig  en el marc de la sisena edició de les Jornades Marçalianes, que enguany tenen lloc a Cambridge i a Barcelona.

Pàgina 1 de 2