Novetats

Recital poètic UN DIÀLEG AMB FELÍCIA FUSTER

Recital: Dijous 13 de maig a les set de la tarda a la seu de la Fundació.

"La imaginació adelerada de Felícia Fuster, l'oreig, la tempesta llampeguejant dels seus versos ens sotja i acompanya. La poeta ens convida a la gropa del seu cavall i ens condueix amb la seva veu solitària i solidària vers paisatges on somriuen marges i tarteres, la platja que va vestir la seva infantesa. I amb ella respirem horitzons d'asfalt i pluja, camins de versos on escoltar l'eco de les gorges, l'avenc dels seus llavis. Felícia Fuster ens mostra com mirar-la tancant els ulls però també com descobrir-la amb els ulls ben oberts del cor. I així, en ruta, amb el seu llenguatge, anem estimant la veritat de cadascuna de les estacions de la seva ànima. La meravella de l'estol de paraules quan les ales del símbol van desplegant, dibuixant a l'espai cadascun dels seus poemes"

Tònia Passola

*Per assistir-hi demanem inscripció prèvia a través de Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
*La Fundació s'ha adequat a la normativa de prevenció i higiene sanitàries vigent per garantir la vostra seguretat al seu espai.

Un dialeg amb Felicia Fuster

Exposició PASSAREL·LES

Inauguració: dimarts 27 d’abril a les set de la tarda a la seu de la Fundació.

En el marc de la programació d’activitats que commemora l’Any Felícia Fuster, es presenta el projecte de l’artista Xavier Marín, qui fa una reflexió a través de la seva abstracció pictòrica sobre el procés de creació, en del diàleg amb els poemes de la plaqueta de títol homònim de Felícia Fuster.

La mostra es podrà visitar fins al 18 de juny de 2021.

Descarregar el díptic aquí

Per assistir-hi demanem inscripció prèvia a través de Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Passareles

Acte d'homenatge a Felícia Fuster

Divendres, 9 d’abril a les 13.00 h, es durà a terme un acte homenatge a Felícia Fuster amb la descoberta de la placa commemorativa al carrer Sant Miquel 64, de la Barceloneta. L’Ajuntament de Barcelona promou aquesta commemoració en l’any del centenari del seu naixement en col·laboració amb la Biblioteca Barceloneta-La Fraternitat.

Exposició FELÍCIA FUSTER. PLURIVISIONS

Inauguració: diumenge, 21 de març a les sis de la tarda al Centre Arts Santa Mònica.

En el marc de l'Any Felícia Fuster es presenta l'exposició Felícia Fuster. Plurivisions, amb motiu del centenari del seu naixement. La inauguració es podrà seguir per streaming.
Per veure l'acte d'inauguració en directe, visitar l'exposició, així com accedir a les informacions relacionades amb el programa d'activitats cal que entreu a la pàgina web Arts Santa Mònica a través de l'enllaç:

La mostra es podrà visitar fins al 30 de maig de 2021.

Prèviament, a les 5 de la tarda del dia 21, es celebrarà l'acte poeticomusical del Dia Mundial de la Poesia 2021 dedicat a Felícia Fuster. Serà al Claustre Max Cahner del centre Arts Santa Mònica.
Sobre l'acte central del Dia Mundial de la Poesia 2021, podeu descarregar la informació en el següent enllaç:

Per informar-vos sobre altres actes i activitats commemoratives de l'Any Felícia Fuster cal consultar la pàgina web:

Exposició BAUEN. PALPEM ECOS I MURMURI

Inauguració: dimecres 3 de març a les set de la tarda a la seu de la Fundació.

L’exposició que presenta els projectes artístics de Júlia Zapata, Joan Trinidad, Íria Rodon, Anna Sevilla i Rita Sala és una proposta que respon a les  investigacions visuals d'aquestes artistes que s’uneixen per "ocupar l’espai", en aquest cas el de la Fundació Felícia Fuster, "construint-lo" i "habitant-lo" amb l'objecte de generar pensament sobre aquelles qüestions o idees que habitualment resten inapercebudes.

La mostra es podrà visitar fins al 16 d'abril de 2021.

Descarregar el cartell aquí

Invitació Bauen

El Govern de la Generalitat de Catalunya commemorarà el centenari de Felícia Fuster

Dins els esdeveniments i les personalitats que commemorarà el Govern de la Generalitat de Catalunya l'any 2021 ha inclòs la celebració dels cent anys del naixement de Felícia Fuster.

Nota de premsa de la Generalitat de Catalunya: https://govern.cat/gov/notes-premsa/392051/el-govern-aprova-els-esdeveniments-i-personalitats-que-commemorara-l-any-2021

Exposició POÈTIQUES DEL DESIG I LA MEMÒRIA. JOVES ARTISTES A LA FUNDACIÓ – XV EDICIÓ 2020

Inauguració: dimarts 15 de desembre a les set de la tarda a la seu de la Fundació.
Exposició de Fabià Claramunt amb Un núvol al cel i dos peus a terra en pintura, Mariona Berenguer amb About Desire en escultura, i Àurea Estellé amb Roges! en gravat.

“Vivim immersos en la societat del desig, empesos per l’ansietat d’assolir uns valors quantitatius en els objectius, que fan de la lluita per la vida un estat de contínua insatisfacció. Es produeix una pèrdua de sentit en allò que fem i un desencantament.
Mariona Berenguer considera que el desig ens atrau cap a la seva pròpia desaparició. Fabià Claramunt veu l’artista com un navegant solitari enmig de l’oceà que pot abandonar el seu vaixell a la deriva, per no viure pressionat pel desig. Àurea Estellé i Alsina vol transformar la societat lluitant per la memòria de les dones que havien assolit uns drets a l’Espanya republicana que foren arrabassats per l’adoctrinament de la dictadura.”

Pilar Parcerisas (Curadora de l’exposició).

La mostra es podrà visitar fins al 19 de febrer de 2021.

Descarregar tríptic aquí

XV Expo Joves Artistes a la Fundacio2

XV Expo Joves Artistes a la Fundacio1

Recital poètic UN DIÀLEG AMB FELÍCIA FUSTER

Recital: Dimecres 14 d'octubre de 2020 a les set de la tarda a la seu de la Fundació.

Felícia Fuster es va donar a conèixer en la poesia catalana als anys vuitanta, amb un estil que va seduir una generació de poetes que tot just iniciaven les seves trajectòries. La seva veu lírica captivaria per la seva força i per una nuesa inesperada.

Josefa Contijoch i Tònia Passola reuneixen ara un grup de poetes seguidores de l’obra de Fuster per llegir-la i festejar-la des del treball personal i la singularitat pròpia de cadascuna.

Amb Míriam Cano, Susanna González Turigas, Ester Xargay, Arnau Pons, Marta Pérez i Sierra, Cinta Massip i Laia Maldonado.

Coordinació: Tònia Passola

45

*Us recordem que s’ha adequat l’espai de la Fundació a la normativa de prevenció i higiene sanitàries requerida actualment per garantir la vostra seguretat.

Exposició NO M'ESBORRO

Inauguració: Dijous 8 d’octubre de 2020 a les set de la tarda a la seu de la Fundació.

Exposició col·lectiva formada pels projectes artístics d'Anna McNeil, Kati Riquelme, Mercè Soler, Núria Rossell, Sonia Ruiz de Arkaute, Susana Gutiérrez i Teresa San José, que dialoguen amb l'obra poètica de Fuster.

En paraules de la comissària Susana Gutiérrez, l’exposició presenta:

“ […] Set artistes, set mirades. I la seva essència present en els nostres debats i moments de treball creatiu.

Hem sentit la seva força i vigència, el seu desig de no deixar de crear, de viure i sentir. Hem volgut conèixer-la, mostrar-la, no permetre que s’esborri de la memòria.

No M’esborro, té aquesta intenció.”

La mostra es podrà visitar fins al 2 de desembre de 2020.

Descarregar la invitació aquí

No mesborro invitacio

Exposició DES DE DINS_

Inauguració: Dimecres, 16 de setembre de 2020 a les set de la tarda a la seu de la Fundació.

La mostra presenta les propostes visuals de Pamela Briones, Fabià Claramunt, Adrià Goula, Mertxe Hernández, Malike Hosseini, Xueni Ji, David Mesa i Tianyu Xie. Els seus projectes, que responen a l'interès per un treball rigorós i al sentit de generar reflexió crítica, s'han desenvolupat dins el Màster en Producció i Recerca Artística (ProdArt) de la Universitat de Barcelona amb el suport de la Fundació Felícia Fuster.

La mostra es podrà visitar fins al 2 d’octubre de 2020.

Descarregar la invitació aquí.

*Us recordem que s'ha establert i adequat la normativa de prevenció i higiene sanitàries requerida actualment per garantir la vostra seguretat a la Fundació.

DES DE DINS 1

DES DE DINS 2