Fundació Felícia Fuster

La Fundació és una entitat privada, sense ànim de lucre, creada per la poeta i artista plàstica Felícia Fuster, amb la participació de personalitats del món literari i artístic del nostre país. La Fundació es vertebra en dos eixos principals: donar a conèixer l’obra poètica i plàstica de l’autora i, mitjançant uns ajuts econòmics, estimular la creació plàstica, difondre la llengua catalana a l’estranger i ajudar a la realització d’estudis superiors a persones sense possibilitats econòmiques.

La fundació

La Fundació es dedica a promoure la creació artística i a la conservació i difusió de l'obra de Felícia Fuster

fundacioLa Fundació és un espai de 120 m2, situat prop de la plaça Molina, al carrer Camps i Fabrés, 3 i 11, baixos 3ª, de Barcelona, on s’hi pot trobar 500 obres de l’artista, entre pintures, gravats, objectes, vidre, escultura, etc., una part de les quals s’exposen de manera monogràfica. També alberga manuscrits, llibres d’artista i edicions de la seva obra literària. En la ubicació de la Fundació també s’hi pot contemplar la instal•lació Levitat, de l’artista Pepa Armenté.

La Fundació organitza visites guiades per a escoles i instituts, així com per grups de persones interessades.

L’horari de la Fundació és de dimarts a divendres, de les cinc a dos quarts de vuit del vespre.

Novetats

GENÈRIC INTENCIONAT. EXPOSICIÓ D'ELISENDA PIPIÓ GELABERT

Inauguració de l'exposició: 8 de maig a 2/8 del vespre fins al 29 de juny de 2018

Generic intencionat caraGeneric intencionat dors

Llegeix més ...

DONACIÓ D'UNA OBRA DE FELICIA FUSTER (ETAPA NAÏF) AL MUSEU DE MONTSERRAT

IMG 5333 copia copy

El passat 15 de març, la presidenta de la Fundació Felicia Fuster, Enrica Mata, va fer el  lliurament d'una obra d'estil naïf al Museu de Montserrat. En la imatge, al costat del pare Laplana, director del Museu.

Llegeix més ...

Objectius

Seguint l’eslògan de Felícia Fuster que reclama “fer les coses seriosament, ser humil i pensar sempre en tot el que es pot millorar”, la Fundació es proposa les següents fites:

1. Ajudar en la realització de projectes artístics a joves artistes que desenvolupin tècniques directament relacionades amb pintura, escultura i gravat.
2. Ajudar a nivell de doctorat o perfeccionament universitari a persones estudioses de la llengua catalana, tant en el camp lingüístic, literari com poètic, preferentment no residents en territori espanyol,amb la finalitat de projectar la llengua catalana a l’estranger.
3. Ajudar les persones sense possibilitats econòmiques en la realització d’estudis superiors per a joves procedents de la Fondation Apprentis d’Auteil de Paris

Per l’acompliment d’aquests objectius s’atorguen ajuts i/o borses d’estudis anuals, d’acord amb els requisits marcats i publicitats per la mateixa Fundació en el seu web i al FB.

Un altre objectiu és fer coneixer l'obra artística de Felícia Fuster.

En aquest sentit, la Fundació s’ha marcat com a objectius: aplegar, conservar, gestionar, administrar, exhibir i difondre l’obra literària i artística de Felícia Fuster. A tal fi, ha editat la seva obra poètica completa; el catàleg de les seva obra plàstica; i organitza exposicions de la seva obra artística: pintura, gravat i obra literària i poètica. També realitza activitats diverses, com sessions de lectura poètica i contribueix al coneixement de la seva obra col•laborant amb altres entitats i institucions culturals.

Qui som?

La Fundació Felícia Fuster aplega a persones amigues del món artístic i literari per la constitució del patronat. La primera junta va estar formada per Sam Abrams, Nora Ancarola i Feliu Formosa, entre d’altres. Actualment el patronat està integrat per

Patró d'Honor Jaume Avellan Aulet / Presidenta Enrica Mata Perales / Tresorera Bibiana Díez Socias / Secretari Joan Balaguer Martínez / Vocal Lluïsa Julià Capdevila / Vocal Pilar Parcerisas Colomer