Fundació Felícia Fuster

La Fundació és una entitat privada, sense ànim de lucre, creada per la poeta i artista plàstica Felícia Fuster, amb la participació de personalitats del món literari i artístic del nostre país. La Fundació es vertebra en dos eixos principals: donar a conèixer l’obra poètica i plàstica de l’autora i, mitjançant uns ajuts econòmics, estimular la creació plàstica, difondre la llengua catalana a l’estranger i ajudar a la realització d’estudis superiors a persones sense possibilitats econòmiques.

La fundació

La Fundació es dedica a promoure la creació artística i a la conservació i difusió de l'obra de Felícia Fuster

fundacioLa Fundació és un espai de 120 m2, situat prop de la plaça Molina, al carrer Camps i Fabrés, 3 i 11, baixos 3ª, de Barcelona, on s’hi pot trobar 500 obres de l’artista, entre pintures, gravats, objectes, vidre, escultura, etc., una part de les quals s’exposen de manera monogràfica. També alberga manuscrits, llibres d’artista i edicions de la seva obra literària. En la ubicació de la Fundació també s’hi pot contemplar la instal•lació Levitat, de l’artista Pepa Armenté.

La Fundació organitza visites guiades per a escoles i instituts, així com per grups de persones interessades.

L’horari de la Fundació és de dimarts a divendres, de les cinc a dos quarts de vuit del vespre.

Novetats

Setmana de la poesia a la Fundació Felícia Fuster 2017

TRES RECITALS DE POESIA A LA FUNDACIÓ

Dimarts 9, dijous 11 i dimarts 16 de maig

Hora:  dos quarts de vuit del vespre

Amb motiu de la Setmana de Poesia de Barcelona la Fundació Felícia Fuster organitza tres recitals poètics amb la participació de poetes que diran els seus poemes en diàleg amb la poesia de Felícia Fuster.

difusio poesia j

Llegeix més ...

Nova exposició: Ni Temps Ni Geografia. Diàlegs amb l’obra poètica de Felícia Fuster

Inauguració: Dijous 9 de març de 2017 a 2/4 de 8 del vespre amb la participació de les poetes Maria Sevilla i Raquel Santanera que recitaran els poemes en els quals s'han inspirat per crear la seva obra Joaquim Cantalozella, Jordi Morell, Marta Negre, Oscar Padilla i Jimena del Solar.

Es podrà visitar fins al 28 d'abril de 2017 a la seu de la Fundació Felícia Fuster.

Amb el títol Ni temps ni geografia, vers extret d’un poema de Felícia Fuster, presentem una exposició en la qual les propostes de cinc artistes —Joaquim Cantalozella, Jordi Morell, Marta Negre, Òscar Padilla i Jimena del Solar— dialoguen amb l’obra poètica de l’autora.

Les peces que s’exposen, més enllà d’apel·lar a la temporalitat i l’espacialitat, exploren aspectes implícits en aquestes dues dimensions, a voltes efímers, intangibles i de difícil concreció: la fugacitat de l’instant, el moment suspès o la memòria del temps en són alguns. De la mateixa manera, fan referència a una geografia que no evoca un espai o un lloc específics, ans més aviat esdevé una condició possible.

L’exposició es configura com un diàleg, tant per la disposició de les obres com per la diversitat dels seus materials i elements, i no només busca connexions formals o conceptuals amb la poesia de Felícia Fuster, sinó que també explora les diferències entre els processos de l’art i els del llenguatge poètic. Concretament, algunes peces han estat creades específicament per a la mostra, mentre que d’altres provenen de treballs anteriors, en les quals es detecten vincles amb l’obra de la poetessa. El predomini del caràcter eminentment líric de les peces incita a una lectura que pot esdevenir obscura o volgudament difusa, tal com suggereix la indefinició del títol. Tanmateix, hi ha certs aspectes que són recurrents; al·ludeixen a la materialitat que emana d’alguns poemes de Felícia Fuster i fan pensar el text com quelcom amb cos i pes: la seva obra està travessada per la ferralla, el sílex, la sorra, la llum, la química dels objectes i la foscor de partícules universals, immemorials. La fisicitat d’aquests elements remet a diverses escales temporals i espacials. Aquí, el llenguatge se’ns presenta com un marcador cultural orgànic: les paraules de la poetessa enceten un imaginari des del nostre aquí i ara, fent un salt per sobre del temps i la geografia. No obstant això, el diàleg és possible.

Llegeix més ...

Objectius

Seguint l’eslògan de Felícia Fuster que reclama “fer les coses seriosament, ser humil i pensar sempre en tot el que es pot millorar”, la Fundació es proposa les següents fites:

1. Ajudar en la realització de projectes artístics a joves artistes que desenvolupin tècniques directament relacionades amb pintura, escultura i gravat.
2. Ajudar a nivell de doctorat o perfeccionament universitari a persones estudioses de la llengua catalana, tant en el camp lingüístic, literari com poètic, preferentment no residents en territori espanyol,amb la finalitat de projectar la llengua catalana a l’estranger.
3. Ajudar les persones sense possibilitats econòmiques en la realització d’estudis superiors per a joves procedents de la Fondation Apprentis d’Auteil de Paris

Per l’acompliment d’aquests objectius s’atorguen ajuts i/o borses d’estudis anuals, d’acord amb els requisits marcats i publicitats per la mateixa Fundació en el seu web i al FB.

Un altre objectiu és fer coneixer l'obra artística de Felícia Fuster.

En aquest sentit, la Fundació s’ha marcat com a objectius: aplegar, conservar, gestionar, administrar, exhibir i difondre l’obra literària i artística de Felícia Fuster. A tal fi, ha editat la seva obra poètica completa; el catàleg de les seva obra plàstica; i organitza exposicions de la seva obra artística: pintura, gravat i obra literària i poètica. També realitza activitats diverses, com sessions de lectura poètica i contribueix al coneixement de la seva obra col•laborant amb altres entitats i institucions culturals.

Qui som?

La Fundació Felícia Fuster aplega a persones amigues del món artístic i literari per la constitució del patronat. La primera junta va estar formada per Sam Abrams, Nora Ancarola i Feliu Formosa, entre d’altres. Actualment el patronat està integrat per

Patró d'Honor Jaume Avellan Aulet / Presidenta Enrica Mata Perales / Tresorera Bibiana Díez Socias / Secretari Joan Balaguer Martínez / Vocal Lluïsa Julià Capdevila / Vocal Pilar Parcerisas Colomer