EXPOSICIONS_

Construir, habitar, pensar, exhibir i mirar

Des de 2005 els Ajuts a la Jove Creació d’Arts Visuals Felícia Fuster guardonen les millors recerques artístiques d’escoles públiques catalanes d’Arts plàstiques i Disseny, i Facultat de Belles Arts, en les disciplines de gravat, pintura i escultura, amb una dotació de 2.500 euros per cadascuna. Durant els setze anys de trajectòria s’han beneficiat dels Ajuts quaranta-set artistes i l’import total s’estima en 122.500 euros.
En aquesta dissetena edició i sota el títol Construir, habitar, pensar, exhibir i mirar es presenten els projectes guanyadors de tres artistes amb maneres personals de procedir que tenen en comú, però, la visió confrontada amb la materialitat sígnica que forma part de la nostra contemporaneïtat globalitzada.
El projecte de Pedro Murúa, Incorporar-se a l’arquitectura com a manera d’empatitzar amb els seus elements i processos, explora sobre la interacció que establim amb els elements arquitectònics i constructius des d’una relació d’empatia. Entenent l’empatia com posar-se en el lloc de l’altre, així com entenent que hi ha altres dimensions corporals en els espais que habitem.
Laura Albajar amb Jocs i Patrons, parteix del patró com a forma de llenguatge, i proposa una investigació sobre la repetició i el color, que genera diàlegs i narratives diferents i que relaciona, subtilment, les peces entre si mateixes i amb l’espai on es troben. És, també, l’exploració d’un llenguatge abstracte a través de les formes i els jocs visuals, que deixa marge a l’espectador perquè doni curs a la seva imaginació.
La recerca de Maria Castillejo, Del Shanzhai i altres modestes subversions, estudia sobre com crear un imaginari de revolta d’inspiració xinesa a partir de metodologies creatives híbrides, capaç de fer front a l’actual discurs sexy que ha pres la ultradreta en aquesta nova guerra cultural amb l’objectiu de seduir les noves generacions. Amb aquesta premissa, explora les possibilitats subversives de les icones pop d’esquerres.

Inauguració: 12.09.2024  a les 19 h

Dates de l’exposició: 12.09-01.11.2024

Lloc: Fundació Felícia Fuster. C/ Camps i Fabrés, 3-11, baixos. 08006 – Barcelona.

Organitza: Fundació Felícia Fuster

Correu electrònic