Obra plàstica

L’obra de Felícia Fuster comença a desenvolupar-se des dels paràmetres d’una figuració expressionista, per passar-ne a resolucions abstractes en les quals l’espai i el temps van ser conceptes centrals. El seu treball en aquest camp progressaria  des de l’abstracció lírica fins al caràcter còsmic de la sèrie Plurivisions, passant, posteriorment, de la tècnica pictòrica al gravat i a la materialitat sígnica i ideogràfica del collage, la seva darrera producció.

Catàleg raonat de l’obra plàstica de Felícia Fuster

El Catàleg raonat de l’obra plàstica de Felícia Fuster és una publicació científica i un recurs de consulta en línia que compila la producció artística coneguda de Fuster. El propòsit del catàleg és difondre la col·lecció que guarda la seva fundació i facilitar informació sobre l’artista relativa a la seva faceta de creació. El catàleg, igualment, busca ser una eina de consulta oberta al públic en general, com específica per a persones investigadores que desitgin profunditzar en la col·lecció i/o contribuir amb futures aportacions, raó per la qual el seu disseny obert -a work in progress–  permet incloure noves dades i nous coneixements.

L’accés de l’usuari al catàleg de l’obra de Felícia Fuster es pot fer mitjançant les entrades Índex d’obres, Etapes artístiques o Sèries plàstiques, així com a través d’un cercador de paraules clau que permet buscar pel número d’inventari, el títol de l’obra o el nom de la sèrie.

A l’Índex d’obres la navegació pel catàleg de la col·lecció és lliure de manera que l’usuari pugui fer una cerca a través de la imatge. L’accés a través d’Etapes artístiques mostra una classificació de l’obra en tres períodes diferents descrits com: Formació a Barcelona (1921-1950); París i la llibertat (1951-1980); La paraula, la pintura i l’experiència del Japó (1986-1995). Finalment, entrant per Sèries plàstiques es trobarà l’organització cronològica de les produccions  catalogades pels conjunts artístics: Objectes en vidre gravat; Pintura figurativa/expressionista; Pintura «naïf»; Primeres abstraccions; Abstracció lírica; Plurivisions, pintura en moviment; Abstracció còsmica-collage; i Abstracció còsmica-gravat.

La cerca acaba en la fitxa de descripció de l’obra, que és el registre tècnic final de la consulta i mostra informació detallada de cadascuna de les peces que forma part de la col·lecció d’obra plàstica de Felícia Fuster.

Catàleg raonat de l’obra plàstica de Felícia Fuster

Exposicions

Exposición Nacional de Artes Decorativas e Industriales organitzada a Madrid per la Dirección General de Bellas Artes del Ministerio de Educación Nacional. “Medalla de Bronce” per a I’obra Cristal Grabado a la Sección de Arte del Hogar.

Exposición Nacional de Artes Decorativas e Industriales organizada en Madrid por la Dirección General de Bellas Artes del Ministerio de Educación Nacional. “Medalla de Bronce” pera la obra Cristal Grabado en la Sección de Arte del Hogar.

Salon de l’Art Libre, París.

Gallery Barbizon, Barbizon.

Glass 1959, Corning Museum of Glass, Corning Nova York. Va  exposar-hi à Vase.

Salon de l’Art Livre, París.

Salon d’Automne, París.

Salon Paris-Sud, Juvisy.

Women’s International Art Club. Annual Exhibition of Painting and    Sculpture, R.B.A. Galleries, Foreign Section – Selected Group from   Paris-Londres.

Art vivant. Exposició col·lectiva (pintura, ceràmica, gravats, esmalts,  metalls, monotips), Galerie Arcanes.

Exposición individual, Galerie Arcanes.

Salon d’Automne, Grand Palais des Champs-Élysées, París.

85e Exposition de la Societé des Artistes lndependants. Grand Palais des Champs-Elysées, París.

Peintures récentes et première époque, Atelier d’Halatte, Verneuil-   en-Halatte (Oise)

Salon d’Automne. Hommage a Michel-Ange, Grand Palais des  Champs-Élysées, París.

L’univers des naifs. Musée de l’Athénée, Géneve.

L’Art Naif International, salles d’Exposition du Théátre Municipal de Brive.

Decoració de I’espectacle Le poète dans les coulisses (poèsie et musique japonaises), París, Fondation Louis et Emile Deutsch de la Meurthe.

Peintures plurivisionnelles. Galerie Muscade, París.

Salon des Artistes du 20e arrondissement, París.

Exposició Cloître des Billettes, París. Plurivision, peinture en mouvement. Hotel Forest Hill, Meudon-la-Forét

Salon des Artistes du 20e arrondissement, París.

Salon des Artistes Fran¡;;ais au Grand Palais, París.

Exposició individual, Próleg, Llibreria de les Dones, Barcelona.

Association pour la Promotion du Patrimoine Artistique Français,  Salon France, Chicago.

Salon Contemporaines, Grand Palais, París.

Plurivisions, Centre Cívic Can Felipa, Barcelona.

Salon de Belleville, Belleville.

Atelier La Girafe, Kreuzberg, Berlín.

Société des Artistes Français, Le Salon 93, Grand Palais, París, Menció honorable.

Centre d’Etudes Catalanes, Université de París-Sorbonne (París IV)

Contemporaines, 11òeme Salon de l’Union des Femmes Peintres,  Sculpteurs, Espace Eiffel-Branly, París.

Belle vie belle vie, Belleville, Espace Belleville, París.

3rd Congress European Society of Anaesthesiologists. “Jeunes et Toiles” Quand l’Art se met a l’eau, ESSEC-IMD et l’Association Culturelle de I’ISG, CNIT Paris-Ia-Défense.

Peinture plurivisionnelle, Le Carré Saint Nicolas, París.

Société des Artistes Français, Le Salon 97, Espace Eiffel-Branly.

L’abraçada de l’infinit: exposició de gravats, CCD Francesca Bonnemaison, Barcelona.

Exposició de Plurivisions amb motiu de la inauguració del local de Camps i Fabrés de la Fundació.

Inauguració de l’exposició d’Abstracció Lírica a l’espai de la Fundació.

Exposició de la mostra Paisatges del desassossec, a la sala dels  Serveis Territorials de Lleida del Departament de Cultura de la  Generalitat

Inauguració de l’exposició de l’obra en collage sota el títol Felícia Fuster: Haikús visuals. La mostra està comissariada per Pilar Parcerisas.